top of page

Året 2016 - oppsummert av Ernst Arvid


I dette innlegget har vi vært så heldige å få lov til å gjengi Ernst Arvid sin reise gjennom 2016. Han ønsker å takke Ragna på Puls for den jobben hun har gjort for at han skal få en bedre helse og et bedre liv! Dette er nok et bevis på at trening er bra medisin for ALLE!!!

Ernst Arvid skriver:

Det hele begynte med at helsa var så dårlig at jeg var redd det var noe skikkelig alvorlig. Jeg tenkte at jeg måtte gjøre noe, og tok kontakt med Ragna Kydland. Hun anbefalte meg å bli med på kurset Frisk Nakke som gikk over tre måneder. Jeg gikk også til legen som sykemeldte meg i fire måneder.

De tre første månedene på trening var grusomme. Flere ganger i løpet av kurset måtte jeg ha hjelp til å komme opp fra gulvet igjen. Da kurset var slutt, kjente jeg at jeg trengte mer hjelp for å komme meg skikkelig på beina igjen, og kjøpte PT timer (Personlig trening Red. Anm.) av Ragna.

Når jeg fikk en til en oppfølging av personlig trener og vi kunne fokusere på det som var problemene mine, begynte resultatene å komme.

I tillegg til problemene som gjorde at jeg startet på kurset, begynte vi nå også å fokusere på vekta og kostholdet mitt.

Vi trente 2 til 3 ganger hver uke i tillegg til at jeg begynte å gå tur. Dette gjorde at formen ble stadig bedre, uke for uke. Vekta begynte å gå ned, samtidig som humøret ble bedre og bedre.

Og etter fire måneder var jeg endelig klar for komme tilbake på jobb. Også kollegaene mine merket at jeg var mer fornøyd og at det gode humøret mitt var tilbake igjen.

Uten hjelp fra Puls og Ragna Kydland hadde jeg aldri klart dette, og etter åtte måneder og en vektnedgang på nesten 20 kg, er alt så mye bedre! Jeg går sjeldnere til legen og hverdagslige gjøremål er mye enklere, både hjemme og på jobben.

Jeg kan nok ikke erklære meg helt frisk enda, men jeg har fått et mye bedre liv og takler bedre litt motgang nå enn det jeg gjorde tidligere. Da helsa var på det verste og alt var tungt, gjorde gjengen på Puls det de kunne for at jeg skulle smile og trives. Det hjalp meg å holde motivasjonen oppe og fortsette på den tunge veien oppover.

En ting er helt sikkert: Treningen har kommet for å bli!

Tusen takk for hjelpen! Jeg har fått den beste hjelpen og motivasjonen som jeg trengte og nå gleder jeg meg til fortsettelsen.

Hilsen Ernst Arvid


Featured Posts
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Search By Tags
Ingen tagger enda.
Recent Posts
bottom of page